מחקרים איכותניים

מחקרים איכותניים

מחקרים אלה מביאים למקבלי ההחלטות תובנות חשובות מתוך מחקרי השוק.
החוקרים והחוקרות של מכון ברנדמן מגיעים לתובנות האלה באמצעות שימוש בכלים כגון: קבוצות מיקוד, ראיונות קוגניטיביים, תצפיות אתנוגרפיות, סימולציות או דיאלוגים דיגיטליים.
בנוסף, נעשה שילוב בין כלים פסיכולוגיים לבין טכנולוגיות מתקדמות.

המחקרים שאנו עושים בהם שימוש במחקרים איכותניים

קבוצות מיקוד
משתפים ומקשיבים

השיח החברתי היה מאז ומתמיד אבן יסוד במחקרי השוק

  • מפגשים חווייתיים של שעתיים
  • יצירת אווירה של קשב ושיתוף
  • קבוצות מיקוד של גברים ונשים או של בעלי מקצוע כגון רופאים
  • צוות מנחים מקצועי היודע להוציא מהמשתתפים המשתתפות דברים שהם לעולם לא יגלו בשיח הדיגיטלי ברשתות החברתיות.

ראיונות עומק קוגניטיביים
הנוסעים בזמן

שיתוף הפעולה הייחודי בין מכון ברנדמן למכון Seissmo בגרמניה הוביל להעברת הכלי הייחודי הזה מהעולם הפורנזי לעולם מחקרי השוק.

יתרונות ראיונות "המסע בזמן":

  • לאחר השקתו בכנס הבינלאומי למחקרים איכותניים בוונציה, אומץ הכלי ע"י מכוני מחקר בעולם והוא מהווה נדבך חשוב במחקרי "מסע הלקוח" הפופולריים היום
  • גישה לזיכרון האפיזודי של הצרכן כדי לשחזר את השיקולים והרגשות שליוו אותו בשלבים השונים בתהליך קבלת ההחלטות.
  • המחקר משרטט את מסע הלקוחות – תהליכי ההתלבטות וקבלת ההחלטות בכל אחת מהתחנות, גורמי ההשפעה, השאיפות והכאבים הבלתי פתורים

דיאלוג משלים

למה התכוונת כשאמרת שזה לא רלבנטי עבורך, במחקר הכמותני?

מדובר באחד הביטויים לגישה האינטגרטיבית במכון ברנדמן.
החוקר האיכותני חוזר אל המרואיינים במחקרים הכמותניים, על מנת לברר איתם בכלים האיכותניים למה הם התכוונו בתשובותיהם המספריות.

קבוצות מעבדה

סימולציות בשידור חי

איך להגיע לאותם רגעים ייחודים בהם מתרחש אירוע הצובע את החוויה שלנו ומעורר בנו תגובות שאולי אחר כך כבר לא נזכור את המקור שלהן? בדיוק בשביל זה נועדו הסימולציות בקבוצות המעבדה של מכון ברנדמן.

יתרונות הסימולציות:

  • היערכות והכנה מוקדמת (כגון הכנת תסריטים לסימולציות)
  • הכנת הגירויים (כגון גיוס שחקנים ובניית התפאורה)
  • יצירתיות כדי למצוא את הפתרונות היעילים ביותר שיאפשרו לייצר את הסימולציה מבלי להרים הפקה מורכבת

אתנודיגיטלי
הכי קרוב שיש

  • הטלפון החכם הוא הכלי שעוזר למרואיינים שלנו לשתף אותנו במצבי קניה וצריכה שונים בבית ומחוץ לבית.
  • בדרך זו מרכיבים אתנוגרפיים מצטרפים לכל סוגי המחקרים בקלות וביעילות גבוהה מאי פעם.
  • המרואיינים מצלמים ברחוב, בבית הספר, בחדר ההמתנה במרפאה, במטבח, בשווקים, בבתי הקפה, בשדה התעופה ובכל מקום שאליו הם מגיעים.
  • החומרים הוויזואליים והדיווחים המקוונים שלהם, פותחים בפנינו הזדמנויות חדשות ומאפשרים לנו לראות טוב יותר את מה שהם חווים באותם מצבים.

מחקר QQ
בעולם הרפואי

המספרים של הכמותני עם ההסברים של האיכותני

אוכלוסיות היעד במחקרים בעולם הרפואי מבוססות לרוב על מספר קטן של מומחים בתחום רפואי מסוים.
מחקר QQ מאפשר בנייה של מדגם מייצג, על אף מגבלותיו הסטטיסטיות. תוך שילוב של כלים איכותניים וכמותניים.

מה ניתן ללמוד ממחקרים אלה:

מהם האתגרים העומדים בפני המטפל, תהליכי קבלת ההחלטות במעברים בין קווי הטיפול השונים, עמדות לחלופות הטיפוליות ועוד.

מחקרי קונספטים איכותניים
מבחן הרלבנטיות

מחקרים העונים על השאלות הבאות במחקרי קונספט:

  • איזו חלופה מניבה יותר הקלקות?
  • האם החלופה קולעת למה שרלבנטי לקהל היעד שלנו?
  • מה אנחנו צריכים לשנות או לשמר בגישה שלנו?

מחקרי קונספט איכותניים מיושמים בקבוצות המיקוד ובראיונות העומק ולעתים קרובות הם משולבים עם מחקרי ה-FIND הכמותניים.

Our team

צוות המכון

עמית קורן

מנהל המחלקה למחקר איכותני

עמית מוביל את כל שלבי המחקר האיכותני באופן מעורר השראה, הן בתהליכי ההכנה והן בהנחיית הקבוצות וניתוח הממצאים.
עמית בוגר תואר שני במנהל עסקים, התמחות בשיווק, מאוניברסיטת בר-אילן. עמית מביא עימו ניסיון עשיר בתחום הפלנינג וניהול אסטרטגי במשרדי הפרסום באומן בר ריבנאי, שלמור אבנון עמיחי ואחרים.
בעל מזג נעים ונוח, רגיש וקשוב לכל אדם… ובתוכו חבוי משורר היודע לחרוז חרוזים לכל אירוע.
ענבל רוטנברג

חוקרת במחלקה האיכותנית

בעלת תואר ראשון בסוציולוגיה אנתרופולוגיה ומדעי המדינה מאוניברסיטת תל אביב.
נמצאת לקראת סיום תואר שני במסלול מחקרי של התכנית ללימודי תרבות באוניברסיטה העברית.
מראיינת אמפתית ואפקטיבית, שמצליחה להביא לתוך המחקר האיכותני עבודה מקצוענית וגישה אנושית.

Our team

צוות המכון

עמית קורן

מנהל המחלקה למחקר איכותני

עמית מוביל את כל שלבי המחקר האיכותני באופן מעורר השראה, הן בתהליכי ההכנה והן בהנחיית הקבוצות וניתוח הממצאים.
עמית בוגר תואר שני במנהל עסקים, התמחות בשיווק, מאוניברסיטת בר-אילן. עמית מביא עימו ניסיון עשיר בתחום הפלנינג וניהול אסטרטגי במשרדי הפרסום באומן בר ריבנאי, שלמור אבנון עמיחי ואחרים.
בעל מזג נעים ונוח, רגיש וקשוב לכל אדם… ובתוכו חבוי משורר היודע לחרוז חרוזים לכל אירוע.
ענבל רוטנברג

חוקרת במחלקה האיכותנית

בעלת תואר ראשון בסוציולוגיה אנתרופולוגיה ומדעי המדינה מאוניברסיטת תל אביב.
נמצאת לקראת סיום תואר שני במסלול מחקרי של התכנית ללימודי תרבות באוניברסיטה העברית.
מראיינת אמפתית ואפקטיבית, שמצליחה להביא לתוך המחקר האיכותני עבודה מקצוענית וגישה אנושית.

OUR DEPARTMENTS

המחלקות שלנו