מחקרי מותג כמותניים

מחקרי מותג כמותניים

מחקרי המותג הכמותניים הינם כלי עבודה חיוניים למנהלי השיווק המאפשרים להם לפתח ולחזק את מותגי ושירותי החברה ולענות על שאלות חשובות:
שביעות רצון מהשירות, לאמוד את הנכסיות של המותג בהשוואה למתחריו בענף, לבחון את אפשרויות הפיתוח שלו לתחומים חדשים, להבין את המניעים לצרוך את הקטגוריה, לפלח את השוק ולהגדיר את קהלי היעד שלו, ולאתר את הכשלים שמפריעים לו להתפתח.

  • ניסיון עשיר במחקרי המותג הכמותניים
  • התבססות על מודלים אינטגרטיביים, שהינם פרי פיתוח של מחקרים באקדמיה בארץ ובעולם, ומחוצה לו
  • פיתוח ויישום מודלים אינטגרטיביים חכמים, המתכתבים עם המטרות השיווקיות של מקבלי ההחלטות

המחקרים שאנו עושים בהם שימוש במחקרי מותג כמותניים

מחקרי FIND
לבדיקת קונספטים חדשים
from insight to demand

מחקרים הבוחנים את אטרקטיביות ורלבנטיות הרעיון (או המוצר), מהם יתרונותיו וחסרונותיו, האם הוא מניע לקניה ומהם החסמים בהם יש לטפל.

כיצד נבחן קונספט מורכב (לדוגמא מוצר ביטוחי או פיננסי)? נציג אותו בשלבים כדי לאפשר למרואיין להגיב לכל מרכיבי הקונספט.

הממצאים מושווים ל-BM בעולם התוכן הרלבנטי (לדוגמא: BM מוצרי צריכה, BM שירותים, BM פיננסיים ועוד).

הממצאים נותנים תשובות לשאלות הבאות:

  • האם הקונספט הגיע לסף הנדרש כדי שיהיה כדאי לממש אותו
  • מה כדאי לשנות בו או כיצד מומלץ לתקשר אותו כדי למקסם את הפוטנציאל הגלום בו
  • מיהו קהל היעד הממוקד, שהגיב אליו טוב מהאחרים שאליו כדאי למקד את מאמצי השיווק

לעיתים כדאי לבצע ראיונות עומק משלימים כדי להבין לעומק ממצאים שעלו במחקר הכמותי, כגון מניעים וחסמים למימוש הקונספט.

מחקרי נכסיות המותג TWIST
(Tracking with insights)

נשתמש במחקר זה כאשר נרצה לבחון את מעמדו של המותג. המחקר בוחן את המותג והמתחרים העיקריים שלו בנושאים מרכזיים כגון: מודעות, צריכה, כוונות קניה או שימוש, תפיסות בפרמטרים שונים

את הפרמטרים הרלבנטיים לתחום אנו בוחנים משתי זוויות:

  • מה חשוב ללקוח (מה שהוא אומר לנו שחשוב לו)
  • מה משפיע עליו בלי שהוא בהכרח מודע לכך (באמצעות ניתוחים סטטיסטים סמויים)

המחקר נותן תשובות ברורות:

  • מהם הפרמטרים החשובים ביותר בתחום שמובילות בהם מובילה להגדלת הנתח שוק ולחיזוק מעמד המותג
  • מהם הפרמטרים שעלולים להזיק אם לא עומדים בסטנדרט של המתחרים
  • מהם הפרמטרים שיכולים לבדל את המותג ולהביא ליתרון מול המתחרים.

בהתאם לכך, אנו ממליצים על נקודות לשימור ולשיפור, ולבצע את המחקר באופן תקופתי כדי לבחון את אפקטיביות הפעילות שמבוצעת לאורך השנה.

ישנם מקרים בהם אנו ממליצים לערוך מחקר איכותני מקדים כדי להבין מהם הפרמטרים החשובים ללקוח, וכדי לנסח אותם באופן המיטבי למחקר.

Our team

צוות המכון

ישראלה אורין

מנהלת מחקר כמותני

חוקרת שווקים בכירה, בעלת ניסיון של יותר מ-20 שנה, המביאה לעבודתה רמה גבוהה של מקצועיות, אתיקה ואסתטיקה.
ישראלה בקיאה בכל סוגי המחקרים הכמותיים מה שמאפשר לה לתת מענה ללקוחותיה למגוון רחב של צרכים:
מחקרי נכסיות ומעמד המותג, בדיקות של קונספטים חדשים, אפקטיביות פרסום, מחקרי רופאים ועוד.
אוהבת טיולים למקומות נדחים עם בעלי חיים ונופים פראיים, דואגת לאיכות הסביבה וצמחונית גאה. נשואה ואם לבת ובן.

Our team

צוות המכון

ישראלה אורין

מנהלת מחקר כמותני

חוקרת שווקים בכירה, בעלת ניסיון של יותר מ-20 שנה, המביאה לעבודתה רמה גבוהה של מקצועיות, אתיקה ואסתטיקה.
אוהבת טיולים למקומות נדחים עם בעלי חיים ונופים פראיים, דואגת לאיכות הסביבה וצמחונית גאה. נשואה ואם לבת ובן.
נעמה שוורץ

מחקרים כמותניים

עוסקת במגוון רחב של מחקרים כמותניים, מודדת עמדות ותפיסות המשפיעות על התנהגות הצרכנים, והקשר ביניהם לבין מותגים שונים.
בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה, ותואר שני בחקר המוח באוניברסיטת תל אביב עם ניסיון ב- fMRI  ומחקר הנוגע לקבלת החלטות וויסות רגשות בבי"ח איכילוב.
כשמה כן היא, נעימת הליכות ומנהלת את התנהלותה מול הלקוחות בנועם. מחוץ למכון, נעמה מתמידה בתרגולי יוגה ונהנית ממוזיקה חדשה וקריאת ספרים.

OUR DEPARTMENTS

המחלקות שלנו